Wij zijn open, bel: 088 - 11 55 613 of gebruik het contact formulier

Persberichten

Dat je met een persbericht veel bekendheid kunt creëren is geen nieuws, maar weet je dat een online gepubliceerd bericht ook je Google ranking positief beïnvloedt? Hoe meer mensen online verwijzen naar jouw bericht, hoe beter je online vindbaar wordt. Twee vliegen in één klap dus: publiciteit en goede posities.

Waarom een persbericht?

Een goed persbericht geeft al zo veel informatie dat de redactie geen tot weinig research meer hoeft te doen. Zo informeer jij je publiek niet alleen op een snelle en goedkope manier, maar trek jij ook nog eens de aandacht. Een persbericht bevat altijd een korte, maar krachtige inhoud en het liefst een aantal citaten. Het is erg begrijpelijk door helder taalgebruik.

Voordelen van een persbericht

Maar dan moet het bericht wel gepubliceerd worden. Redacties worden dagelijks overspoeld met persberichten en laten zich niet zomaar verleiden tot plaatsing. Een groot deel van onze schrijvers beschikt over een journalistieke achtergrond. Zij weten wat werkt en wat niet. Zij helpen je graag, want een goed geschreven persbericht heeft vele voordelen:

  • Snel een groot publiek bereiken
  • Online persberichten boosten je Google posities
  • Betrouwbaar: je lift mee op de autoriteit van het medium
  • Goedkoper dan een advertentie
  • Makkelijk specifieke doelgroepen benaderen
  • Je bericht wordt vaak letterlijk overgenomen, zodat je boodschap precies overkomt zoals jij dat bedoelt.

Digitaal of fysiek?

Ondertussen willen wij je graag nog iets geven om over na te denken. In negen van de tien gevallen wordt een persbericht verstuurd via de digitale snelweg. Vanuit daar is het afwachten voor de verzender of je bericht wel of niet geplaatst wordt door de redactie. Maar een aantal van deze berichten bereiken de redactie nooit, omdat ze in de spambox terechtkomen. Daarom is het altijd verstandig om na te gaan of je kiest voor alleen een online persbericht of deze liever (ook) fysiek wilt versturen.

Wat wij voor je doen

Je levert een conceptversie aan die wij controleren en redigeren, je geeft ons alleen basisinformatie waar wij een aantrekkelijk persbericht van maken of wij nemen contact met je op voor een (telefonisch) interview. Welke werkwijze jouw voorkeur ook heeft, in alle gevallen zorgen wij voor een wervend en niet-commercieel bericht dat de aandacht trekt op redacties. Het is ook mogelijk om het hele proces uit handen te geven. Dan schrijven en versturen wij jouw persbericht(en), regelen wij het contact met de pers, verzorgen wij een perskit met logo’s en zijn wij verantwoordelijk voor de follow-up.

Een voorbeeld:
Onlangs kregen wij een verzoek van de hoofdredacteur van een huis-aan-huis blad. Het blad ging gedwongen fuseren met de concurrent. Een groot geheim was dit nieuws niet, terloops was er al het een en ander ter sprake gekomen dat dit ooit zou gaan gebeuren. Toch wilde de hoofdredacteur liever niet keer op keer hetzelfde verhaal moeten vertellen aan journalisten en andere geïnteresseerden. Als oplossing boden wij een persbericht met korte en bondige informatie dat zowel digitaal als fysiek verzonden kon worden. Daarnaast maakten wij voor de grotere partijen een perskit met het persbericht, informatie over hoe het huis-aan-huis blad nu verder zal gaan en een kort interview met, in dit geval, beide hoofdredacteuren. Het bericht werd in bijna alle gevallen geplaatst zonder al te veel telefoontjes van redacteuren.

Dus...

Er is maar één team dat je kan benaderen als je teksten zoekt die je verder helpen