Wij zijn open, bel: 088 - 11 55 613 of gebruik het contact formulier

Blogs en social media

Zodra je website goed vindbaar is, blijft je positie in zoekmachines beter als je deze goed onderhoudt. Plaats bijvoorbeeld regelmatig een blog, een tekst van 300 tot 500 woorden waarin je meer vertelt over je diensten, ontwikkelingen in de markt of nieuwe producten. Zorg daarnaast dat je online ook goed vindbaar bent op social media. Met de juiste berichten betrek je jouw doelgroep beter bij jouw merk, start je een dialoog of werf je nieuwe klanten.

Een blog is een waardevolle tekst

Je persoonlijke of zakelijke website wordt waardevoller door nieuwsberichten of blogs. Daarmee informeer, overtuig of entertain je je bezoekers met berichten over jezelf, de diensten van je bedrijf of de laatste trends en ontwikkelingen. Bezoekers die je blog voor het eerst bezoeken, zijn potentiële klanten. Bezoekers die je blog regelmatig lezen, zijn je trouwe klanten en ambassadeurs; zij delen je berichten of praten positief over je merk. Het prettige van een blog is dat je altijd zelf de regie hebt over het onderwerp. Stel je werknemers eens voor in een serie portretten, geef antwoord op de meest gestelde vragen of laat foto's van je nieuwe collectie zien.

Tip: Plaats je blog op vaste dagen of tijden, zodat je lezer weet wanneer hij een nieuwe blog kan verwachten. Neem je blog ook op in een nieuwsbrief. Zo breng je je merk op meerdere manieren onder aandacht van klanten.

Tip: Gebruik in een blog zoektermen waar je graag op gevonden wilt worden, maar waar je op je reguliere website geen ruimte hebt. Plaats bijvoorbeeld een blog over de nieuwe collectie kerstartikelen. Zo trek je nog meer bezoekers naar je site.

Wij begrijpen dat een wekelijkse of zelfs dagelijkse blog een tijdrovende klus kan zijn. Daarom nemen wij deze taak graag op ons. Samen met jou bedenken wij een aantal onderwerpen, zodat je de komende weken geregeld een nieuw bericht online plaatst.

Laat je online beter vinden

Volgens onderzoeksbureau Newcom Research & Consultancy maakten in 2016 maar liefst negen op de tien Nederlanders gebruik van social media. Denk hierbij aan Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest. Van dit rijtje is Facebook de koploper. Dit gegeven maakt het de moeite waard om je online vindbaarheid aan te vullen met social media. Tegenwoordig biedt social media je genoeg mogelijkheden: laat bijvoorbeeld door middel van Facebook weten wanneer er een nieuwe blog te vinden is op je website, laat de nieuwste producten zien via Instagram of plaats op beide platforms een like-en-deel-actie om jouw aantal volgers op social media te verdubbelen.

Directe communicatie met je doelgroep

Social media geeft je ook de gelegenheid om direct te communiceren met je doelgroep. Een reactie op Facebook, Instagram of Twitter is zo geplaatst. Neem hierbij ook even de tijd om na te denken hoe jij je via social media wilt profileren tegenover je publiek: communiceer je met een zakelijke ondertoon of is humor juist je grote kracht? Social media maakt het ook mogelijk om directe feedback te krijgen van je klanten door middel van reviews op Facebook. Zo weet jij waar je goed op scoort en waar de verbeterpunten liggen. Heb je advies nodig voor de content van jouw social media of hulp met het bijhouden van de reacties op je reviews? Vul dan het contactformulier in, wij helpen je graag.

Dus...

Er is maar één team dat je kan benaderen als je teksten zoekt die je verder helpen